MijnWoonFriesland

Wat kan ik als huurder in MijnWoonFriesland regelen? 
Als huurder kun je in MijnWoonFriesland jouw persoonlijke gegevens inzien en zelf je woonzaken regelen. Denk aan het inzien van je geldzaken, een betalingsregeling aanvragen of een online betaling doen. Ook kun je reparatieverzoeken indienen, je persoonsgegevens inzien en wijzigen of de opbouw van je huurprijs en woningwaardering bekijken. Hier kun je ook de huur opzeggen als je wilt verhuizen. 

Wij blijven ons huurdersportaal ontwikkelen, je kunt in de toekomst steeds meer zaken regelen binnen MijnWoonFriesland.  

 

Hoe kan ik inloggen als huurder?
Ben je hier voor het eerst, dan moet je je eerst registreren. Kies dan voor ‘ik ben hier nieuw’. Voor je registratie heb je jouw registratienaam en registratiecode nodig. Deze heb je via brieven of een e-mail van ons gekregen. Zodra je deze gegevens hebt ingevuld, krijg je een e-mail om je registratie te bevestigen. 

Ik sta ook ingeschreven als woningzoekende. Kan ik dezelfde registratiegegevens gebruiken?
Jouw inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) om in te loggen als woningzoekende zijn niet gewijzigd. Om als huurder in te loggen heb je de nieuwe registratiegegevens nodig. Deze heb je, via  brieven of in een e-mail van ons gekregen. Zodra jij je hebt geregistreerd kun je het wachtwoord wijzigen.

Uitlegvideo MijnWoonFriesland

Registeren en inloggen

Ik heb geen inloggegevens gekregen waarmee ik mij kan registreren. Wat moet ik nu doen?  

Neem contact met ons.

 

Ik ben mijn inloggegevens kwijt met mijn registratienaam. Wat moet ik nu doen? 
Neem contact met ons op.

 

Ik heb geen e-mail ontvangen met een registratiecode, en nu? 
Controleer je spam-map of onze e-mail daarin staat. Als je daar ook niet de e-mail vindt, neem dan contact met ons op.

 

Kan ik mijn wachtwoord wijzigen? 
Ja dat kan. Als je bent ingelogd dan zie je rechtsboven je naam staan. Als je hierop klikt, kies je voor ‘wachtwoord wijzigen’. 

Vragen van onze huurders

Ik heb een afspraak gemaakt voor een reparatieverzoek, kan ik deze verplaatsen of afzeggen? 
Neem voor het verplaatsen of afzeggen van een reparatieverzoek telefonisch contact op met ons.

 

Ik heb een huurachterstand, het dossier ligt al bij de deurwaarder. Kan ik dan ook een betalingsregeling aanvragen? 
Nee, wanneer je huurachterstand via de deurwaarder loopt kun je geen betalingsregeling aanvragen. Neem hiervoor contact op met de deurwaarder. 

 

Ik ga samenwonen, hoe laat ik dat jullie weten?
Wanneer iemand bij je komt wonen als medebewoner, hoeven wij dit niet te weten. Wanneer deze bewoner een medehuurder wil worden moet je dit aanvragen. Dit kan niet via MijnWoonFriesland. Je moet contact met ons opnemen om dit te regelen en een nieuw huurcontract aanvragen dat op twee namen staat. Lees meer over het verschil tussen medebewoner en medehuurder.

 

Ik heb een probleem met het gebruik van MijnWoonFriesland. Hoe kan dat?
Het gebruik van oudere (mobiele) apparaten en systemen kunnen problemen geven. Ondervind je problemen? Dan adviseren wij om MijnWoonFriesland op je computer te gebruiken. Lukt het dan nog niet? Neem dan contact met ons op.

Inlognaam of wachtwoord vergeten

Mijn inlognaam klopt niet.
Bij het inloggen moet je het e-mailadres invullen dat je ook hebt ingevuld bij de registratie.

 

Ik weet mijn wachtwoord niet meer.
Wij weten jouw wachtwoord niet. Je kunt je wachtwoord opvragen via de link “Wachtwoord vergeten”. Er wordt dan een bericht gestuurd naar het e-mailadres waarmee je je hebt geregistreerd. Je kunt dan jouw wachtwoord opnieuw aanmaken.